קידוח בטון להוצאת דוגמיות לבדיקות מעבדה- למה זה חשוב ואיך זה מתבצע?

קידוח בטון

הבטון הוא חומר הבניה החשוב והעיקרי במרבית הבתים והבניינים בישראל- בין אם מדובר בבניית בית פרטי, מגדל קומות למשרדים או מבני ציבור ותעשיה גדולים, הבטון הוא במרבית המקרים החומר ממנו נבנה שלד הבניין והוא המעניק לו חוזק ויציבות.
על מנת להבטיח את איכות הבטון המשמש לבנייה באתר, נקבע בחוק כי חובה על כל יזם, קבלן ומהנדס בכל פרויקט בנייה לבצע שורה של בדיקות מעבדה לבטון וליציקות השונות- יסודות, רצפה, קומות, חדרי ביטחון, עמודים ועוד. הבדיקות באות להבטיח כי יציקות הבטון יעמדו בקריטריונים ובעומס אותו הם אמורים לשאת.

 מתי צריך לבצע קידוח בבטון לבדיקות מעבדה?

הצורך בביצוע קידוח בטון להוצאת דוגמיות לבדיקות מעבדה עולה לא רק בזמן עבודות בנייה ויציקה (במקרה זה אפשר לקחת דוגמיות מהבטון הטרי), אלא גם במקרים בהם דורשים המהנדסים (או הרשויות) ביצוע בדיקות חוזרות לבטון שכבר נוצק. בנוסף, עולה הצורך בקידוח והוצאת דוגמיות בטון גם במקרים רבים נוספים, כמו ביצוע בדיקות תקופתיות ובדיקות חוזק למבנים ישנים, לפני ובמהלך הרחבת הבניין בפרויקטים שונים, שיפוצים שונים בדירה ובבית ועוד.

איך מתבצעים הקידוחים  בבטון?

יש להדגיש כי מדובר בעבודה מורכבת שחשוב שתבוצע על ידי בעל מקצוע מנוסה, גם על מנת להוציא את הדגימה המתאימה מהמיקום הנכון, וגם כדי להימנע בפגיעה ביציקות הבטון הקיימות ובחוזק של הקונסטרוקציה והמבנה. הקידוחים מבוצעים באמצעות מכשור מיוחד ומתקדם המסוגל לבצע קידוח בכל גודל נדרש, גם ממקומות שהגישה אליהם היא קשה ביותר.

קידוחי בטון לבדיקת מעבדה – עבודה למומחים בלבד

התקנות והדרישות השונות לגבי ביצוע בדיקות בטון באתרי בנייה מתעדכנות בכל כמה שנים, מספר המעבדות גדל בהתמדה וכך גם מספר בעלי המקצוע העוסקים בניסור בטון, קידוח והוצאת דוגמיות לבדיקות מעבדה. אל תתפשרו על עבודה מקצועית ואחראית ואל תתפתו למחירים זולים של בעלי מקצוע מפוקפקים- חשוב לזכור כי חוזק ואיכות יציקות הבטון במבנה הוא הגורם החשוב ביותר לעמידותו לאורך השנים, ומשום כך חשוב לפנות רק לחברה וותיקה ואמינה היודעת להתנהל בזהירות, בבטיחות ובאחריות מול המהנדסים והמעבדות השונות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה