מה חשוב לדעת על איטום קירות חיצוניים?

איטום קירות חיצוניים

קירות המבנה בו אנו מתגוררים או עובדים לא רק קובעים את המראה האסתטי החיצוני של הבניין, אלא גם שומרים על הקירות הפנימיים מפני נזקים כמו נזקי מזג האוויר, רטיבות, לחות וכדומה. למעשה, מה ששומר על המבנה הוא איטום קירות חיצוניים. בעידן שלנו, עושים שימוש במגוון חומרים ושיטות מתקדמות במטרה לשמור על הקירות החיצוניים של הבניין, ולהאריך את חייהם.

 

מה שרבים אולי לא יודעים, הוא שלפעולת איטום הקירות מבחוץ ישנה אחריות, והרבה פעמים כשלים באיטום נגרמים דווקא בבניינים חדישים בשל בניה לקויה.

 

לכן, אם אתם מתגוררים בבניין חדש ואתם מזהים כשלים באיטום קירות חיצוניים, יכול מאוד להיות שיש לכם עדיין אחריות על כך. אם ישנה אחריות בתוקף, תפקידו של הקבלן לבצע תיקונים באופן מידי, שכן כל המתנה יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך, הן לקירות המבנה החיצוניים והן לקירות הפנימיים.

 

עוד יש לציין שבשונה מבעבר, היום נהוג לאטום את הקירות החיצוניים עם צבע חיצוני אקרילי מיוחד שמונע רטיבות ועם שפכטל, מה שבעצם עוזר לנו לשמור על מערכת האיטום לאורך שנים רבות ולמנוע חדירה של מים.

 

איטום קירות חיצוניים של מבנים ישנים

 

בעבר, תהליך האיטום של קירות חיצוניים נעשה בשיטה הנקראת שפריץ בשילוב תערובת של מלט וטיח.

הבעיה עם שיטה זו היא שככל שהזמן עובר, העמידות של החומר נפגעת ואז יש סיכוי גבוה לחדירה של מים לתוך קירות המבנה, ומה שקורה בפועל הוא שנוצרות מעין נקבוביות כאלה.

 

ניתן לזהות בעיות במערכת האיטום כאשר מופיעים כתמי רטיבות על הקירות הפנימיים. זו גם הסיבה, שהיום נוהגים לחפות קירות באלומיניום או בזכוכית, בשונה מבעבר, אז חיפו את הקירות עם שיש או אבן.

פעמים רבות, מה שקורה בחיפויי שיש הוא שהרטיבות יוצרת סימנים גדולים ואז לוקח הרבה יותר זמן לייבש את הקירות.

 

במידה וכבר החלטתם לבצע חידוש של האיטום בקירות החיצוניים, שווה לבדוק אולי הגיע הזמן גם לחדש את האיטום בגג, בחלונות ובמרפסות, אולי אף להחליף את המרזב, בעיקר בבניינים ישנים.

 

איטום קירות חיצונים הלכה למעשה

 

בשלב הראשון, וזאת לאחר שבחרתם קבלן לביצוע העבודה, בודקים את מצבו של הטיח. לעיתים, כל מה שצריך הוא רק לצבוע את הקירות החיצוניים עם צבע אקרילי מיוחד. במידה ויש ליקויים חמורים יותר, ניתן לבצע שכבה של שליכט רגיל ואז לצבוע עם צבע אקרילי. אמנם מדובר באופציה יעילה, אך אם אתם רוצים לבצע עבודה יסודית, כדאי לבחור בתהליך יישום שליכט אקרילי או שליכט מחומר צמנטי.

 

לעיתים, גם יש צורך לבצע איטום עם חיפוי אבן או בשיש ואז לחרוץ את הקירות באמצעות דיסק ולאטום את המרווחים עם מלט לבן או שחור. בשלב הבא מורחים רובה. חשוב לזכור – מומלץ לבחור בקבלן איטום מקצועי שמבין בתחום ומכיר את העבודה על כל שלביה. בהצלחה!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה