3 דרכים יצירתיות לגיוס הון לעסקים

1700620-min

כל עסק חדש או עסק הרוצה להקים מיזם חדש עתיר השקעות חייב לאפיין אותו היטב ולהכין תכנית עסקית. אחד הסעיפים החשובים בה הוא נושא ההון הנדרש, כמותו ודרכי השגתו. תכנית עסקית, בכלל, וסעיף חשוב זה בפרט מספקים תמונת מצב חשובה אשר עשויה לסייע לתכנון המשך הפעילות. הון משיגים משלושה מקורות עיקריים. מהבית’ והכוונה היא לחסכונות אישיים, עזרה מההורים ובני משפחה אחרים ועוד. מקור אחר הינו מהמוסדות הבנקאיים והפיננסיים האחרים. השלישי הינו ממשקיעים שונים היכולים להיות אנג'לים שהינם אנשים פרטיים, קרנות הון סיכון, הון זר והנפקות ציבוריות. לתכנית עסקית ולסעיף תזרים המזומנים שבה יש חשיבות נוספת בעת הצגתה בפני משקיעים חיצוניים שונים.

גיוס הון חוץ בנקאי

השיקולים השונים לגיוס הון לעסקים חייבים להיות עלותם, יכולת ומועד החזרתם ותרומתם לעסק. כאשר מדובר על השקעות מגופים חיצוניים שאינם בנקאיים ניתן למצוא מספר דרכים יצירתיות. בין היתר גיוס המונים באמצעות האינטרנט, סיוע ממשלתי הניתן למיזמים בתחומם שונים כולל חקלאות, ייצור ועוד. שיטות אחרת הינן ליסינג וחכירת ציוד מכני או תעשייתי לטווח זמן מסוים, קבלת אשראי מספקים עבור ציוד וחומרי גלם ועוד. כל מסלול חייב להיבדק בזהירות לפני קבלתו.

הון בנקאי

מקובל מאוד לקחת הלוואות או מסגרות אשראי מהבנקים. לצורך קבלתם יש להתחייב על נושאים שונים ולהעמיד בטוחות דוגמת: כספים והון אישי צבור, נכסים, ערבויות אישיות של בעלי העסק ועוד. צריך לזכור כי את כל אלו חייבים להחזיר ולכן, יש לתכנן היטב את הצעדים הראשונים. כאשר מכינים תכנית עסקית נכונה ומאפיינים היטב את העסק מסירים חששות רבים כולל את נושא ההשקעה. מומלץ להיעזר ברואה חשבון בעל מוניטין בתחום היכול להכין תכנית עסקית ולייעץ לגבי נושאים שונים כולל נטילת מימון.  למידע נוסף פנו לרואה חשבון שגיא משאלי

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה