איך לנהל עסק קטן בהצלחה?

1929764-min

הרבה פעמים אנשים סבורים שלנהל עסק גדול הוא הרבה יותר קשה מאשר לנהל עסק קטן. הרי יש הרבה יותר עובדים, יש הרבה יותר דברים שצריך להתייחס ולנהל, יש יותר גורמים שמשפיעים, לכאורה, על התנהלות העסק.

אך זה לא בהכרח נכון. גם כשאנחנו מבקשים לנהל עסק קטן, זה יכול להיות מאוד מסובך, לכן צריך לדעת איך עושים את זה, איך מנהלים אותו בשביל להצליח. גם עסק קטן יכול להיות מאוד מורכב ויתרה מזו, גם כשמנהלים עסק קטן אפשר להיכשל ובגדול. לעיתים, כישלון של עסק קטן הוא הרבה יותר קשה לבעל העסק מאשר כישלון של עסק גדול.

ראשית, לעסק גדול יש מרווח ביטחון אבל יותר משמעותי מאשר לעסק קטן. אם הוא לא מצליח בדבר מסוים, הוא עדיין יכול לעמוד על הרגליים ולהתאושש. שנית, יש מושג שאומר "גדול מדי בשביל ליפול", כלומר, יש עסקים שלא יתנו להם ליפול כי הם גדולים מאוד וההשפעה שלהם על המשק עצומה. לעומת זאת, עסק קטן, אם הוא נופל, יש יותר סיכוי שיתנו לו להתרסק, מה עוד, שבנקים וגורמים אחרים לא ממהרים לעזור לעסקים קטנים. הביטחונות והערבויות שעומדים לרשותם, הם הרבה יותר מצומצמים מאשר בעסקים גדולים.

לכן חשוב מאוד לדעת איך לנהל עסק קטן בהצלחה, חשוב לדעת איך לעשות את זה בלי שהעסק יצליח לשרוד ולעמוד על הרגליים לאורך זמן וכאמור, להצליח.

 

טיפים איך לאפשר לעסק קטן להצליח

  1. ראשית, לדעת מה היתרונות היחסיים של העסק ולפעול על פיהם. אפשר לנסות ולייצר יתרונות נוספים עם הזמן, אך חשוב להשקיע ביתרונות הקיימים ולהתנהל על פיהם.
  2. שנית, לא לקפוץ מעל הפופיק. כלומר, לנסות ולעשות את רק את מה שאפשר בהתאם לתנאים, בהתאם לתקציב, לא לנסות דברים שאין מספיק רשת ביטחון שתגן על העסק.
  3. שלישית, לעבוד חזק על פרסום ושיווק. זה הדבר המהותי ביותר שיכול לעזור לעסק להתרחב.
  4. ארבע, לשכור את האנשים הנכונים. בעסק קטן, זה הדבר המשמעותי ביותר שיש לו, עובדים מקצועיים ואיכותיים.
  5. חמש, לדאוג לפיקוח ובקרה כל העת על תקציב העסק וכמו כן לעשות טבלת אקסל הוצאות והכנסות לעסק, כך שבאמת תיהיה בקרה מלאה על כל מה שנכנס ויוצא.

הכנסו עכשיו וקראו עוד אודות השכלה פיננסית שתעזור לכם להטיס את העסק קדימה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה