קבלן שיפוצים בירושלים

קבלן שיפוצים בירושלים

קבלן שיפוצים משתייך לקטגוריית קבלני הבניין ומהווה תת קטגוריה בתחום. הקבלן אחראי על שיפוצים במבנים שונים, הן מבחינה פנימית והן מבחינה חיצונית ומשמש כמתווך בין הלקוח לבין אנשי המקצוע השונים.

לקבלני השיפוצים קיימים תחומי התמחות, למשל תחום התמחות העוסק במבני מגורים, לרבות בניינים או בתים פרטיים. כמו כן, ישנם קבלנים המתמחים במערכות החשמל השונות כמו גם בתשתיות האינסטלציה. קבלני השיפוצים מחויבים לעבוד עם הסמכה מקצועית ורלוונטית ולהירשם בפנקס הקבלנים של המדינה, כמו גם לקבל רישיון מרשם הקבלנים. על מנת לעמוד בתנאים הללו, יש לעבור קורס קבלני שיפוצים (קורס קבלן 131) ולעבור את המבחנים וההסמכה בהצלחה.

למה חשוב לרכוש את שירותיו של קבלן שיפוצים מוסמך?

קבלן שיפוצים מוסמך, הרשום בפנקס קבלני השיפוצים, הוא קבלן שעבר את כל ההסמכות הרלוונטיות והבחינות המקצועיות שנדרשו ממנו. מעבר לזה, קבלן הרשום בפנקס השיפוצים הנו קבלן בעל 5 שנות ניסיון ויותר, כך שתוכלו להיות רגועים שהקבלן עמו אתם עובדים כבר עבר כמה וכמה שיפוצים בחייו. חפשו אחר קבלן שיפוצים באזור מגוריכם, החל מקבלן שיפוצים בירושלים ועד לערים נוספות.

מה תפקידו של קבלן השיפוצים?

קבלן השיפוצים אחראי על מכלול השיפוץ במבנה, לרבות ניהול השיפוצניקים ואנשי המקצוע. למעשה, ניתן להסתכל על תפקידו כתפקיד מתווך, שאחראי על ניהול התהליך ותפקודו התקין. באחריותו לוודא שהעבודה והשינויים הנערכים במבנה מתקיימים בהתאם לתכנון שתוכנן מול הלקוח והוסכם על ידו. החל מהשלכות כספיות, עמידה בלוחות הזמנים ועד לאיכות החומרים וביצוע העבודה. יתרה מזאת, על הקבלן לדאוג להלימה בין התקציב לבין עבודות השיפוץ. אמנם השימוש בשירותיו של קבלן שיפוצים מייקר את עבודות השיפוץ (מאשר לפנות ישירות לבעלי המקצוע), אבל הוא מעניק לכם עבודה מול בעלי מקצוע מקצועיים וחומרי גלם איכותיים, כמו גם ניהול קצב ותהליך העבודה – מה שיחסוך לכם הרבה כאבי ראש וטעויות.

מהי אחריות הקבלן עם תום השיפוץ?

הקבלן אחראי על העבודה המתבצעת במבנה, ועליו לספק אחריות על עבודתו למשך תקופה מסוימת (הקרויה גם תקופת בדק), האורכת שנה. במידה ומתרחש נזק לאחד מבין השיפוצים שביצע, שלא באשמת הלקוח (כמו שימוש בחומרים לא עמידים וכו'), אחריותו של הקבלן לתקן ולסדר את התקלה. בכדי להסדיר את הנושא מול הקבלן, מוטב לדאוג להסכם חתום ומפורט הנוגע לתקופת האחריות על עבודות הקבלן ועל השינויים שהוסכמו שיבוצעו בנכס. מעבר לזה, אם בסיום השיפוץ, ניכר כי קיימים ליקויים וכשלים שנגרמו מעבודותיהם של אנשי המקצוע, באחריותו של הקבלן לדאוג לתקנם.

אז איך לבחור קבלן שיפוצים?

ראשית, בחרו בקבלנים שלהם המלצות שונות ברחבי הרשת, והיעזרו בייחוד בהמלצות של חברים ובני משפחה. לאחר מכן, ערכו השוואת מחירים בין הקבלנים השונים על מנת שתוכלו לדעת איזה קבלן דורש סכומים גבוהים מהממוצע ואיזה קבלן מציע לכם עבודות בסכומים הגיוניים.

כמו כן, מוטב שלא להסכים להצעת מחיר אחידה וגלובלית, מאחר ובאחד משלבי השיפוץ, הקבלנים עשויים להחסיר עבודות בטענה שאינם נכללים בסכום הגלובאלי. וודאו שלקבלן יש ביטוח, כולל ביטוח לבעלי המקצוע שעובדים תחתיו. יתר על כן, בדקו שהחומרים בהם משתמש הקבלן הם איכותיים ושבעלי המקצוע עמם הוא עובד הם מקצועיים ומוסמכים לעבודות מסוג זה.

 

תהליכי שיפוץ עשויים להיות ארוכים ומייאשים, אם תבחרו את קבלן השיפוצים האידאלי, התכנון וניהול העבודה ייחסכו מכם ויהיו באחריותו של הקבלן. הקפידו לבחור בקבלן הגון בעל המלצות רבות. בהצלחה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה