בודקים את הבית

בדק בית

קניית בית היא אחד האתגרים המוכרים במשק הישראלי. מדובר על מטרה מבורכת שצעירים רבים רואים לנגד עיניהם. קנית דירה שונה מאוד מקניה של כל דבר אחר שכן כאן מדובר על המקום שבו יכנסו לגור הדיירים. אין זה משנה אם מדובר על בית חדש או דירה מיד שניה, תמיד עשויים להתגלות בו ליקויים שונים שתיקונם יעלה כסף רב ויגרום לעוגמת נפש גדולה.

הדרך היעילה והמומלצת ביותר על מנת להיות בטוחים בקניית בית היא הזמנה של בדק בית שיתבצע על ידי מומחים בתחום. הבדיקה הנ"ל היא כללית ופרטנית ונועדה לכסות את כל האפשרויות הקיימות. כאשר מדובר על בית חדש יכולות להיות תקלות שונות אשר קשורות לתכנון לקוי, תקלות בביצוע ועוד.

על אילו תקלות מדובר?

בתחום הבניה ישנן תקלות רבות אשר עלולות להתרחש. כל מבנה חשוף לסכנות שונות והמערכות שנמצאות בבית על אף תחכומן עלולות לאכזב ולגרום לליקויים שונים:

  • מערכת האינסטלציה היא רשת של צינורות אשר פרוסים בקירות הבית או ברצפה. ישנן תקלות שונות שקשורות לבלאי, שימוש בחומרי גלם לא איכותיים או אפילו חבלה שעלולים לקרות. כאשר יש דליפה בצנרת הביתית הנזק שיגרם יהיה משמעותי מאוד ויעלה כסף רב לתקנו. בדק בית יעלה על התקלה מבעוד מועד.
  • המוכר של הנכס לא תמיד ימהר לספר על ליקויי בניה שונים שכן המטרה שלו היא להפטר מהנכס. הליקויים יכולים להיות בקירות, יסודות ותקרות.
  • בעיות של עובש בבית עשויות לגרור בעיות נוספות. הארונות, המטבח וחדרי המקלחות צריכים להיבדק באופן מדוקדק כדי לוודא שאין כל בעיה.

מי מבצע את הבדיקה?

את בדק הבית מבצע מהנדס מורשה שמכיר את כל הזויות וההיבטים בנושא. בעזרת מכשירים וכלים שונים ניתן לעלות על תקלות שהייתם מגלים רק זמן מה לאחר שהייתם עוברים למגורים החדשים. לדוגמא מערכת החשמל מבוססת על פי תכנית ברורה, רק מהנדס יוכל להבין אם ישנם תקלות או ליקויים, נקודות החשמל אמורות להיות תקינות ולהימצא במקום שמיועד להם, אלתורים לא יעברו לסדר היום והמהנדס יאיר לכם את הנושא.

במסגרת עבודות החשמל ישנם פרמטרים רבים שיש לעמוד בהם. כל ליקוי או אי עמידה ביעדים שהובטחו היא עילה לפניה לקבלת שיתקן אותם. אם ישנם מכשירי חשמל מובנים בבית אז יש לבדוק אותם ולוודא שהם הותקנו כראוי. מערכת החשמל הביתית מנוהלת מלוח החשמל. חלק מהעבודה של בדק בית היא לוודא שהוא מורכב כמו שצריך ולא נעשו בו אלתורים מסוכנים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה