אל תתפשר על איכותו של יועץ בטיחות

construction-2578410__340[1]

בשנים האחרונות יש מודעות רבה על כל מה שקשור לבטיחות במסגרת העבודה, ולאחרונה אנחנו אפילו חשופים לפרסום רב בנושא. הפרסום מתריע בפני מעסיקים על האחריות הגדולה שלהם לגבי גהות תעסוקתית, בריאותם של העובדים ועל החובה שלהם להכין תכנית ניהול בטיחות שנתית שכוללת בתוכה סקרי סיכון ונהלים לאיתור כל מפגע.

כל זה נועד למנוע פגיעה בעובד ולצמצם את הסכנות בעבודה, תפקידו של יועץ בטיחותי הוא לעזור למנהל בהוצאה לפועל של כל הפעילויות שנדרשות בחוק, שהמנהל לא מוסמך לבצע אותם. בנוסף לזאת  יועץ הבטיחות מייעץ בכל מה שקשור לדרישות החוק מדריך את העובדים לפי כל התקנות ועוזר לשמור על בריאותם של העובדים כשהוא מתחשב ולוקח בחשבון את כל הנהלים של הארגון. ככל שהממונה בטיחות יבצע את התפקיד שלו טוב יותר, כך תהיה שליטה מלאה בכל סיכון וניתן יהיה למזער אותם.

ממונה בטיחות מקצועי

יועץ הבטיחות שלכם, שהוא למעשה ממונה על כל הבטיחות במפעל שלכם, מוכרח לשים לו למטרה להגביר את רמת הבטיחות של כל עובד בארגון, במפעל או בעסק, הוא חייב להיות מוסמך על פי חוק. יש לו התמחויות רבות ואת ההסמכה הזו הוא רוכש בקורסים והשתלמויות בתחום. ככל שיש לו יותר סמכויות כך הוא למעשה טוב יותר עבור הארגון, שזוכה באדם מקצועי ביותר בתחומו, יועץ הבטיחות יידרש גם להתמחות בתחום של בטיחות כללית בעבודה, כמו להעריך סיכונים בעבודה מגובה רב, כיצד לעשות שימוש בחומרים מסוכנים למנוע דליקות ובטיחות מאש, להדריך איך עושים שימוש בציוד מגן אישי וכהנה.

איך בוחרים איש מקצוע זה?

בחירת יועץ או ממונה על הבטיחות צריכה להתבצע לפי סוג העבודה ולפי הסמכויות שמחזיק כל ממונה בטיחות כזה או אחר. ההדרכות של כל כללי הבטיחות בעבודה הן קבועות בחוק וקריטיות לשמירה על ביטחון חיי העובדים. לכן יותר ממומלץ לכל בעל עסק ארגון או מפעל, לבחור אדם מהימן שיש לו זיקה ישירה לתחום בו עוסק הארגון שלו, בכל מה שקשור לבטיחות וגהות תעסוקתית, באיש מקצוע שאוחז בכל הסמכות הנדרשת ברמה המוסרית וגם על פי חוק.

וזכרו תמיד- שעובד טוב הוא עובד בריא, תשמרו על בריאות העובדים וכך גם על העסק שלכם!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה