5 טיפים שיעזרו לך לעשות אילוף כלבים בבית

אילוף כלבים

יש אנשים שנרתעים מלקחת את הכלבים שלהם לאילוף מקצועי, אבל רוצים בכל זאת ללמד אותם להתנהג טוב יותר וממושמע יותר בדרכים ביתיות. לאלה יש לומר שיש כמה עקרונות שאפשר לאמץ כדי להתנהג לפיהם ולכן בכל זאת אפשר לאלף בשיטות ביתיות עד רמה מסוימת.

אילוף כלב לוקח זמן, אל תמהרו

אנשים מתייאשים מהר מאוד אחרי שהם מנסים זמן קצר לאלף את הכלב שלהם אחרי כמה שבועות. עבודה עם כלב לוקחת המון זמן, לפחות כמה חודשים, עד שהם לומדים ומטמיעים הרגלי משמעת חדשים. חזרו שוב ושוב על התרגילים ואל תאבדו את הסבלנות שלכם. מכיוון שאינכם מקצועיים זה עלול לקחת לכם אפילו יותר זמן מהרגיל אצל מאלפי כלבים מקצועיים וגם את זה צריך לקחת בחשבון.

התמדה ועקביות

כלב, בדיוק כמו אדם, אינו יכול לקבל מסרים סותרים ואינו מפיק תועלת מכך שאתם מוותרים מהר ולא מתנהגים בעקביות. בחרו את המאלף הראשי של הכלב והרגילו את כל בני הבית להתנהג בדיוק כמוכם מבלי לבלבל את הכלב בהוראות סותרות שיגרמו לו למצוקה רגשית. אם אסור לו לעשות משהו, כמו לשבת על הספות, כולם חייבים לציית לכך ולא לוותר לו כי אז גם אילוף אחר שלכם לא יצליח אצלו.

יחס גורר יחס

הרגישות והנפש של כלב הן בדיוק כמו אצל בני האדם. אם כלב מרגיש שמתייחסים אליו רע מבחינה רגשית ומתעללים בו הוא יגיב במצוקה, בהסתגרות, בחשדנות ובתוקפנות ולא ישיב לכם באותה אהבה שהיה מפגין אילו היו נחמדים אליו. אל תזניחו את הכלב שלכם כי אז זה גם יפגע באילוף ויפחית א המוטיבציה שלו להיענות לכם. זה יגרור כמובן עוד יותר כעס ועוינות מצדכם שיגרמו לו עוד יותר לאבד אמון בכם וחוזר חלילה. חיזוקים ותמיכה הם הדרך הטובה ביותר לגדל כלב בכלל ולא רק לאלף אותו.

רענון וחיזוק

כלב משתנה וצומח במהלך החיים שלו ולכן הוא צרי מדי פעם כוונון של הרגלים או למידה של הרגלים חדשים במהלך החיים. מה שנכון לו כגור משתנה כשהוא מבוגר ולכן כדאי ללמוד בכל זאת תרגילים חדשים מדי פעם גם אחרי האילוף הראשוני.

כלב הוא יצור ידידותי

כל הרגל שלכם שתנסו להטמיע בכלב שלכם חייב להיות כזה שיחזק את הידידותיות שלו כלפי אחרים כדי שיוכל לחיות במחיצתכם ובסביבה ביתית. אל תנסו ללמד אותו לתקוף זרים משום שהתוצאות עלולות להיות קטלניות ולא רצויות בהחלט.

לעוד מידע על אילוף כלבים בחיפה…

 

 

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה