חיסונים לגורי כלבים

dog-1443468_1280

אין דבר מתוק יותר מגורי כלבים. הם נולדים קטנטנים ומתוקים וכל אחד מרגיש צורך להגן עליהם כמה שניתן ולהעניק להם את כל מה שהם זקוקים לו. אולם, מיד לאחר הלידה, גור הכלבים זקוק בעיקר לאימו. גורי הכלבים יונקים חלב אם עד גיל שישה שבועות. במהלך השבועות הללו, הגורים מקבלים תזונה מספקת מהאם, על ידי יניקת החלב. מלבד התזונה שהם מקבלים מחלב האם, מקבלים גורי הכלבים באמצעות החלב נוגדנים העוברים דרך החלב. אותם נוגדנים שומרים על גורי הכלבים מפני מחלות וזיהומים שונים. אולם, חשוב לזכור שבתום 6 השבועות הללו, הגורים מפסיקים לינוק ובהתאם לכך, רמת הנוגדנים אשר הועברו אליהם על ידי החלב של האם, נחלשים. לכן, חשוב מאוד להביא את הגורים לקבלת החיסונים הנדרשים להם, בכדי לספק להם את ההגנה המרבית מפני מחלות וזיהומים.

מתי יש לחסן את גורי הכלבים?

כאמור, עד גיל שישה שבועות גור הכלבים מקבל נוגדנים מחלב האם שהוא יונק. אולם, בתום ששת השבועות לאחר שמסיים הגור לינוק, מצד אחד, הנוגדנים מתחילים להיחלש ומצד שני, הם עדיין קיימים. לכן, בכדי להבטיח שמצד אחד הגור יקבל את הנוגדנים הראויים מפני מחלות וזיהומים ומצד שני, נוגדני החיסון אכן יתקבלו במלואם מבלי שהנוגדנים הקיימים עדיין מחלב האם בגוף הגור יפריעו לו להתקבל, יש להביא את הגור לקבל חיסונים בגילאים 6 שבועות, 9 שבועות 12 שבועות ו14 שבועות. בגיל 6 שבועות יקבל הגור חיסון משושה וגן גם בגיל 9 שבועות ו14 שבועות. בגיל 12 שבועות לעומת זאת, יקבל הגור חיסון כלבת. החיסונים הללו הם חיסונים חשובים אשר בעזרתם לא יחלה הכלב במחלות קשות וזיהומים אשר יכולים לסכן את חיוו.chihuahua-624924_1280

לאיזה מחלות יעיל חיסון המשושה?

חיסון המשושה אותו מקבל הכלב 3 פעמים במהלך תחילת חיוו, כולל בתוכו הדנה מפני 4 נגיפים ו2 חיידקים אשר כוללים גורמי מחלה בכלבים:

  1. נגיף הפארוו- נגיף הפארוו הוא נגיף אשר יכול לפגוע במערכת העיכול, שריר הלב ומערכת החיסון של הגורים. ישנם סוגי כלבים אשר נגיף זה פוגע בהם באופן נדיר יותר ולכן אותם סוגים יקבלו 4 פעמים את חיסון המשושה במקום 3.
  2. נגיף הדיסטמפר- נגיף זה הוא נגיף אשר פוגע בעיקר במערכת העיכול, דרכי הנשימה ומערכת העצבים
  3. דלקת כבד נגיפית- זוהי דלקת אשר מתחילה בפה ומועברת לכל חלקי הגוף דרך הדם, הדלקת יכולה לגרום למוות פתאומי ולעול שלל תופעות קשות וחמורות
  4. שפעת- מחלה נגיפית הגורמת לסימנים דמויי שפעת
  5. לפט וספירה- מחלה קשה הכוללת חוסר תאבון, כשל כליה, הפרעות בקרישת הדם ולעיתים צהבת.

אין ספק שחשוב מאוד לחסן גור כלבים בזמן המתאים לכל חיסון, בכדי לספק לגורי הכלבים את הגנה הטובה ביותר ובכדי לשמור על בריאותם.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

השאירו תגובה

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה